La ràdio em posa "catxondo"
Aquesta és l'entrevista que m'ha fet el setmanari Municipal de Castellar del Vallès L'Actual, en la seva contraportada 365.
"La ràdio treu el gamberro que porto dins"
Llicenciat en Publicitat i Relacions Públiques, Marc Pascual (30 anys), membre de l'equip de màrqueting de la multinacional MOBA, es declara un apassionat de la ràdio i el seu objectiu és poder fer-s'hi un lloc en un futur.
· Què et va portar al món de la publicitat?
Per fer volar coloms. Com a tothom, quan et posen un anunci enmig d'una pel·lícula, em fastigueja. Però els anuncis que tenen un rerefons, un missatge, aquells anuncis que mires més d'una vegada, els que mires i és després quan vas al lavabo... Aquells són els anuncis on m'hauria agradat participar.
· Posa'm un exemple.
L'anunci de Nadal de John Lewis: 'Man on the moon'. És un tipus de publicitat emocional, molt efectiva. Us recomano donar un cop d'ull al seu canal de youtube.
· Què és la publicitat emocional?
Hi ha moltes maneres de fer publicitat. Una publicitat informativa, de marca... Però la publicitat emocional és arribar al cor de les persones amb un missatge contundent, fer que s'emocionin.
· Per fer-ho, menteix? Ens crea necessitats?
Publicitat i màrqueting van molt lligats. Les necessitats no es creen, el màrqueting les troba, i la publicitat és la que s'encarrega de crear aquest desig.
· Per tant, la publicitat ens manipula?
No, però et condiciona. La publicitat et condueix a satisfer les teves necessitats. Al primer món tenim cada cop més necessitats, i la publicitat engreixa la bola. Per què volem sempre l'últim telèfon si el que tenim ja funciona, o un cotxe més nou? És un consumisme desmesurat.
· La saturació de publicitat als mitjans, i ara també a les xarxes socials, és contraproduent? Crea rebuig?
· La saturació de publicitat als mitjans, i ara també a les xarxes socials, és contraproduent? Crea rebuig?
La publicitat s'adapta als consumidors, i per tant, també ha fet irrupció a les xarxes socials. Tot i que conscientment no miris l'anunci de Facebook, Twitter o Instagram, l'impacte hi és. De fet, des de que sortim de casa fins que tornem, en tot un dia, rebem sense adornar-nos més de 3.000 impactes publicitaris. I els impactes publicitaris tenen el seu efecte.
· A MOBA pots posar en pràctica aquests recursos publicitaris?
A MOBA ISE treballo al departament de màrqueting. En aquests tres anys que porto a l'empresa he après moltíssim. M'ha servit per créixer com a professional, per aprendre dels meus errors i corregir-los. A MOBA treballem en el món de les smart cities i de la gestió urbana de medi ambient, tant de neteja viària com de residus, a part de la construcció i l'agricultura. M'encarrego de les xarxes socials, la pàgina web, anuncis, fires nacionals... L'empresa està en ple creixement i de fet necessita gent, com per exemple programadors. Piqueu a la porta de MOBA!
· Però la teva veritable passió és la comunicació, la ràdio.
A mi la ràdio em posa 'catxondo'. Em treu el gamberro que porto dins. Per això fem el programa 'Sense Escrúpols' a Ràdio Castellar cada dijous.
Fem teràpia de xoc. Va néixer com un espai a la ràdio per a joves, on parlar de tot allò que ens interessa. És un programa en constant evolució, amb molts col·laboradors. No hi ha un presentador fix, rotem, i això li dóna molta naturalitat. Aquesta és la tercera temporada, i m'agradaria que els joves de Castellar, una altra generació agafés el nostre relleu.
Fem teràpia de xoc. Va néixer com un espai a la ràdio per a joves, on parlar de tot allò que ens interessa. És un programa en constant evolució, amb molts col·laboradors. No hi ha un presentador fix, rotem, i això li dóna molta naturalitat. Aquesta és la tercera temporada, i m'agradaria que els joves de Castellar, una altra generació agafés el nostre relleu.
· Què significa per a tu Ràdio Castellar?
Ràdio Castellar ha estat la meva escola, on he après com es fa un programa. És una escola gratuïta i crec que això s'hauria de promocionar, que la gent conegui que és la seva ràdio i que pot venir a fer un programa perquè trobarà les portes obertes com les vaig tenir jo. Ara començaré uns tallers radiofònics amb Jordi Basté i Roger de Gràcia, per seguir aprenent. És el meu any d''all in'. Si els canvis no vénen els has d'anar a buscar.
· On et veus el gener de 2017?
Emetent per tot Catalunya, ja sigui a la ràdio o la tele. Fent riure tot Catalunya.
Font:
Comentarios
Publicar un comentario