Aquesta Marató ha tocat a tothom

Marc Pascual, al centre, amb els dos membres del Departament d’Activitats Populars de La Marató de TV3, Diana Sobrequés i Víctor Serrer

Marc Pascual, al centre, amb els dos membres del Departament d’Activitats, Diana Sobrequés i Víctor Serrer


No era un repte fàcil, però els objectius s’han aconseguit amb escreix. La cèlebre màxima de mascaretes, distància, mans i ventilació que s’ha de complir per no propagar la Covid-19 ha fet que no s’hagin pogut celebrar grans activitats per a recaptar fons per a La Marató de TV3. El  Departament d’Activitats Populars de La Marató, que ha comandat enguany el castellarenc Marc Pascual, ha pogut coordinar prop de 1.500 activitats al llarg del territori, “quan l’any passat eren unes 4.000”, assegura Pascual.

La campanya per La Marató d’aquest any va arrencar a l’abril i es tancarà el 31 de març del 2021.  “Per tant, encara es poden fer activitats populars però el gruix dels actes s’han concentrat entre octubre i desembre”, constata el castellarenc.  Ell va entrar a treballar al juny al departament, en plena desescalada, quan ja es va decidir que La Marató es dedicaria a recaptar fons per la Covid, abandonant la idea inicial de les malalties de salut mental. “A l’estiu, la gent ens trucava dient que ja volia organitzar activitats, a Berga es va fer la Patum confinada i moltes activitats s’han reconvertit digitalment”,  subratlla Pascual.



El Departament d’Activitats Populars ja comptava amb la plataforma virtual ‘Mi grano de arena’ on la gent ha fet reptes solidaris per a La Marató. “Si el primer any van recaptar 17.500 euros amb aquesta plataforma, enguany hem multiplicat per quatre la recaptació digital”.
Pascual apunta que les persones de les entitats participants “són uns herois, tenien encara l’esperit de motivació i les ganes de tirar endavant activitats”. Després d’una marató televisiva i ràdiofònica de més de quinze hores, la recaptació va superar els 10 milions d’euros, la setena millor recaptació en 28 anys de maratons, encara que la xifra total pot variar a l’alça d’aquí al 31 de març. De fet, des de l’organització “ja es considerava bo 7 milions, era un resultat defensable”, assegura Pascual.

 
 
1608516834174
                    Marcador final de La Marató de TV3, enguany dedicada a recaptar fons per a la Covid-19. || CCMA​
 
 
DIUMENGE PASSAT, UNA FEINADA

Pascual té una missió concreta el dia d’emissió del programa. “Totes les imatges i vídeos que rebem de les entitats s’han de moderar, passar-les a programes i penjar-les al web”, diu Pascual, que afegeix que també s’ha de gestionar amb les entitats qualsevol problema que tinguin a l’hora de comunicar la seva recaptació perquè pugi al marcador. També hi ha una auditoria externa que “contrasta regularment les dades de recaptació amb les dades que han auditat amb els comprovant bancaris  i amb el que es comunica”. El departament també s’encarrega dels tickers o informacions que apareixen sobreimpressionades durant l’emissió del programa amb la recaptació de les entitats.  La feina al departament normalment la fan cinc persones, però enguany “ho hem hagut de fer entre tres més un voluntari que ha anat venint cada tres hores”.  Pascual resumeix així la feina que han tingut enguany: “Han faltat mans , però ha sobrat cor i esforç”.

Font: https://www.lactual.cat/actualitat/han-faltat-mans-pero-ha-sobrat-cor-esforc_44946_102.html

Comentarios

Entradas populares de este blog

El Catálogo KickStart

Mcdonald's: Una Publicidad Subliminal

Anuncio de #GiorgioArmani, Si