Anàlisis de l'anunci de Freixenet i la polèmica



Bigas Luna i Freixenet han escollit els millors brindis de la Xarxa
Aquest any 2012 Freixenet ha donat un pas més enllà a la seva tradicional campanya publicitària nadalenca i ha convocat un concurs de vídeos amb els brindis que els seus clients pugin al canal YouTube, entre els quals el director de cinema Bigas Luna ha sel·leccionat els millors.


Freixenet a Ràdio Castellar 90.1

El director de comunicació del celler, Pere Bonet, ha subratllat que els protagonistes de l'anunci nadalenc de aquesta marca hgan sigut aquest any els ciutadans anònims, sota el lema "el famós ets tu", tot i que les tradicionals bombolles segueixen obrint i tancant el spot publicitari.

Post-Producció

Bigas Luna

El director de cinema Bigas Luna ha sigut l'encarregat de seleccionar els millors vídeos i realitzar amb ells un muntatge especial com cos principal de l'anunci, en la seva segona experiència amb aquesta signatura, per a la qual va dirigir el 2008 el vídeo nadalenc amb Sharon Stone i Antonio Banderas .

Per animar als usuaris, hi han hagut premis de 3.000 euros per a cada un dels seleccionats, juntament amb una beca extraordinària de 20.000 euros per al millor vídeo escollit per Bigas Luna.

La polèmica

Per Adrian Borrego Peña

El concurs "El teu brindis" organitzat per la Campanya Publicitària de Nadal 2012 de la coneguda marca de cava espanyola Freixenet SA, sota sospita per un presumpte frau a la resolució.

Les empreses involucrades directament o indirectament són: Freixenet, SA; l'agència de publicitat J. Walter Thompson Spain (JWT Spain), i la productora audiovisual Oxigen New Media Production.


La presumpta estafa es troba a la Campanya Publicitària de Nadal 2012 per Freixenet i portada a terme per JWT Spain, concretament en el concurs "El teu brindis". Aquest consistia que els participants pugessin seus vídeos a YouTube per optar, prèvia selecció concursal pel director de cinema Bigas Luna, a formar part de l'espot de televisió de Freixenet i una remuneració econòmica que en definitiva, arriba als 65.000 €.

Del total dels vídeos seleccionats en qualitat de "Finalistes" (dels quals sortiran els guanyadors el dia 29 de novembre), més de 20 compten amb perfils de YouTube directament relacionats amb els promotors del propi concurs (JWT Spain i Oxigen) . A més, alguns d'aquests vídeos finalistes s'han tret del propi espot promocional del concurs, i tot això, des de comptes de YouTube "camuflades" i de recent creació.

Així mateix, l'aparentment "atzarosa" elecció de la resta de vídeos finalistes, l'eliminació de diversos dels anteriorment esmentats com "fraudulents", i la no resposta de Freixenet davant aquestes declaracions, reforcen la idea que el concurs ha estat una farsa.



Comentarios

Entradas populares de este blog

El Catálogo KickStart

Mcdonald's: Una Publicidad Subliminal

Anuncio de #GiorgioArmani, Si